2 hektiska dagar

I fredags var jag hemma hos Ida M och man kan ju säga tt det var fullt hus. Förutom Idas familj som består av Ida, Idas mamma Kicki, Hennes styvpappa Göran, Hennes syster Johanna, hennes styvsyster Jennie, hennes småbråder Kevin och Robin och Hennes son Neo och pojkvännen Sanny så var sannys bror Tammy (eller hur det stavas :P) där. Zarah, Skutten, Nina, Jonny, Jonathan och massa fler var också där. tror vi kom fram till att vi var 17 personen på kvällen och då var inte Jennie och Johanna hemma. dom kom hem på natten och Jennie hade killsällskap :P hehe.
Sanny gjorde tacos till alla 17 personer och jag och Ida bakade 9 tårtbottnar för at de skulle vara klara tills idag när det skulle bli tårta och gott :)
Idag så var det Neo's dopdag och vi har stressat massa. vaknade strax innan åtta och gick ner och skulle se vilka som var uppe efter kvällen med stress och lite öldrickande :P Det var 4 pers vakna faktiskt. hehe. Hörde iof att Ida var inne och duschade när jag vaknade så jag antog att Neo var hungrig på morgonen :P Sen åkte vi till supermarket och handlade lite saker som sista behövdes till de sista förberedelserna idag. Sen åkte vi till församlingshemmet där vi skulle vara efter dopet och ställde upp bord, dukade och gjorde massa olika sallader och sånt som ska göras. Sen blev det fort hem till Ida igen och tvätta håret och packa de sista sakerna. packa smink, kläder och allt som vi skulle ha med oss. tårtorna skulle med och sånt också. Sen tillbaka till församlingshemmet och göra det sista som skulle göras, byta om och fixa sig. Nu började folket komma. Många åkte ju lång ifrån för och komma på dopet. Efter ett tag så var det dags och gå upp till kyrkan när Kicki kommit med huvudnummret (Neo). Det var 3 till som döptes samtidigt. 1 kille och 2 tjejer. Sen när det var klart i kyrkan så var det dags för alla och gå ner till församlingshemmet. Efter allt var klart där och allt var städat och klart så åkte vi hem till Ida igen och bara slappnade av. Det var skönt. Sanny öppnade en öl och jag frågade honom vem som nu ska skjutsa mig hem? då sa han att han ville verkligen dricka denna ölen så jag fick låna hans bil :P hehe.
Nu så är jag hemma hos Keijo och Anja och passar Alexis och Dominiq. Dom sover så sött. hehe.
Nu är det dags för lite TVtittande.
Ska försöka lägga in bilder ifrån dopet imorgon. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0