Min älskade Pelle - vad jag har saknat dig !

Idag så har jag varit på näl och skulle ge blod men det var visst bara prover som skulle tas idag. Så om ca 3-4 veckor kommer jag få en tid när dom kollat om mitt blod är friskt.
Sen var vi på snäjk, vildmarksaffären i grannstaden, och kollade efter ett täcke till Buster eftersom dom hade 50% på dom där men det fanns inga i hans storlek, dom satt antingen åt som ormskinn eller så var dom för stora som hästtäcken på honom så han fick inget täcke idag.

Sen var jag hos mamiii och kikade efter vårat gamla nintendo 8 bitars (NES) och hittade det men när jag kom hem så såg jag att det saknades en sladd =/
Så jag åkte tillbaka men den låg inte i den lådan där NESet låg. Så jag började rota i alla andra lådor och hittade Pelle. Min kära lilla Pelle <3
Pelle är en gosedjurspingvin som jag har haft så länge jag kan komma ihåg. Om jag inte minns fel så är det min morfar jag fått honom av. Och jag började tänka på den tiden när man inte hade några bekymmer. Den tiden jag fick flashback till var när jag var 4 eller 5 år. Vi bodde i en trea på humlan, jag och mamma. Jag hade en vit loftsäng med ett skrivbord under.
Min matta var grå med något mönster på. Jag hade en brun målad byrå och uppepå den stod Chiko - våran nymfparakit.
Jag hade något skåp av nått slag också. Typ något skänkliknande, där jag hade massa leksaker i. Nått sorts hörnskåp kan jag minnas också. Och så hade jag Paddington Bear sängkläder som var mina favorit sängkläder.
Kände hur det luktade. Just den dagen jag fick flashback till var när jag fyllde år. Jag minns att jag hade vaknat före mamma och gått ner från min säng med Pelle. Vi satte oss och började leka med leksakerna i skåpet. Då kom mamma in och tvingade mig att gå och sova igen. Jag blev så arg på henne - jag fattade ju inte att jag fyllde år och att hon skulle komma med massa presenter till mig när jag egentligen sov.
Men när hon kom in efter att jag tjurat uppe i min säng en liten stund så minns jag att jag fick massor av presenter. Två minns jag fortfarande vad det var. En leksaks saxofon som jag spelade dag ut och dag in på. Sen fick jag en leksaks keyboard som även den gick i högvarv.

Tårarna bara rann på mig när jag fick denna flashbacken. Hela vägen hem rann dom, jag kunde knappt köra. Jag saknar att vara liten. Jag saknar att inte ha några bekymmer i världer förutom vilken leksak man ska leka med. Min Pelle har jag saknat men han fick följa med hem. Kunde inte fortsätta leta efter kabeln till Nintendot så jag och min älskade Pelle får lägga och och kolla på massa gamla disney filmer nu och minnas ännu mer !


Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej fin blogg :) Allt bra med dig ?

2012-02-08 @ 00:12:29
URL: http://nilssonsanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0