När en vän får en stroke ..

ja, vart ska man börja ?, Mådde piss förut.. Mensvärk, spyfärdig, feber, förkyld, huvudvärk - allt på samma gång.
Men så ringde mormor och påminde mig om att jag skulle äta middag hos henne idag, vilket jag totalt hade glömt av. Men så körde jag mamma till Sigrid (en båt som används av "filmarbetare" för för övernattning osv) som hon ansvarar för. Det var skottning på däck, bädda rent sängarna, dammsugning, skurning osv som gällde idag.
Sen åker vi till mormor och jag börjar känna mig bättre och det var gott att äta något, trots att jag inte kände någon smak eftersom jag är förkyld.
Skulle åka hem och fixa mig inför Super Bowl som jag skulle kolla på med 2 av mina kollegor när jag får sms av P som frågar om jag ville hålla henne sällskap för att Marita har fått en stroke.
Lite lätt panik.. Marita har jag känt sedan jag var liten och gick på dagis. Jag har alltid umgåtts med hennes söner och en av dom är lika gammal som jag och vi gick på samma dagis, samma lågstadieklass och samma mellanstadieklass. Vi umgicks äver privat förr och vi träffas även nu iblans.

Det är liksom inte sant.. Så jag fick ge återbud till Super Bowl och ut till Kent(hennes man) och Marita tillsammans med P och fått gått ut och rasta hundarna eftersom Kent var med på sjukhuset. Vi satt kvar ute i huset en bra stund och eldade som tusan för att försöka få lite mer behaglig temperatur i huset. Det var bara 15 grader inne när vi kom :S

Dom vet fortfarande inte om hon kommer klara sig trots att dom var inne såpass tidigt med henne.. Opererar dom inte så kan hon dö men om dom opererar så kan hon dö av operationen istället .. Dom måste tydligen gå in i ett blodkärl igenom jumsken ända upp till proppen i hjärnan .. Dom kommer att operera tidigt imorgon bitti och jag hoppas verkligen att allt går väl..

Nu känner jag att mina ögonlock knappt klarar av att vara öppna. har hänt massa saker idag så nu är min kropp helt slut :S Uppdaterar er när jag själv blivit uppdaterad

Godnatt ..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0