Drama

Galen dag igår.
Vi var ju och kollade på huset igen och mätte och hade oss. Sen när vi kom hem och hade ätit och sånt så hör vi brandkåren åka och stanna i närheten.
Sen kommer ambulanshelikoptern flygandes och landar på kyrkans parkering.
Jag och Ida är på väg ut på en promenad med Molly så vi tar den vägen förbi och där är det en MC olycka. 2 brandbilar, 1 ambulans, 1 ambulanshelikopter och räddningstjänsten var på plats.
Lite senare fick vi reda på att det är Idas grannes son som kört Mc´n.
Senare på kvällen så hörde vi Vera, grannens hund, stå och yla - vi har aldrig ens hört henne skälla innan. Så vi blev oroliga att hon gjort något dumt, eftersom hon har problem med alkoholen dessutom.
Så vi ringde polisen som kom dit och då var hon inte hemma, så antagligen var hon på sahlgrenska med sonen. Så när polisen gick in så passade Vera på att rymma så jag fick ett riktigt joggingpass.
Ut på vägen sprang hon - hjärtat i halsgropen. När det kom en bil så röt jag till ordentligt och då kom hon till mig och skämdes.
Polisen som vi pratade med då befarade även att han hade omkommit i olyckan men tidningen har inte uppdaterat sig om det ännu..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0